Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w
Warszawie: Dział Psychologia Kliniczna i Neuropsychologia, kierunek
Wspieranie Rozwoju Dzieci i Młodzieży, Uniwersytetu w Białymstoku
Wydziału Pedagogiki i Psychologii , Uzyskałam również kwalifikacje w
Wyższej Szkole Menadżerskiej w Warszawie kierunek – Suicydologia.
Ukończyłam Studia Podyplomowe na Uczelni Jańskiego, Edukacja i
Rehabilitacja osób ze spectrum autyzmu i Zespołem Aspergera,
Studia Podyplomowe w zakresie Pedagogiki wczesnoszkolnej
w systemie kształcenia zintegrowanego (na Wydziale Pedagogiki
i Psychologii UwB), Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz
Policealnego Studium Pracowników Służb Społecznych o specjalności
Niepełnosprawność i Rehabilitacja Osób Niepełnosprawnych.
Uczestniczyłam w Szkoleniu z
Psychoterapii z wykorzystaniem
Metody Interwencji Kryzysowej;
Profesjonalizacja podlaskich
psychoterapeutów (organizatorzy: Stowarzyszenie Przyjaciół
Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, Samodzielny Publiczny
Psychiatryczny Zakład Opieki Zdrowotnej im. dr. S. Deresza w
Choroszczy, Fundację Prawo i Partnerstwo).
Ponadto ukończyłam kursy kwalifikacyjne, w tym Kurs
Kwalifikacyjny Zarządzania Oświatą, Integracja Sensoryczna oraz
Oxford Endlish four Effective Communication at Cefr Lewel B1+,
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Doświadczenie zawodowe; Wykładowca na Uniwersytecie w
Białymstoku, oraz na Uczelni Jańskiego, Nauczyciel Akademicki
Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Dyrektor Placówki
Oświatowej, Zastępca dyrektora Domu Dziecka, Praktyka własna w
Gabinecie Terapeutycznym (zajęcia indywidualne i grupowe z dziećmi
i młodzieżą), oraz praca jako trener-wykładowca w Psychologicznym
Centrum Szkoleniowo-Terapeutycznym Acceptus z siedzibą w
Lublinie.
Publikacje naukowe
Publikacje naukowe (autorskie lub współautorskie) zamieściły
takie czasopisma punktowane, jak: Journal of Preschool and
Elementary School Education (tekst w języku angielskim), oraz
Białostockie Studia Prawnicze. Pozostałe publikacje znalazły się w
recenzowanych monografiach wieloautorskich (rozdziały) wydanych
w Polsce oraz w 1 za granicą (2019), teksty napisano w języku polskim
lub angielskim.
Jaszczyszyn, E., Lewkowicz, I. (2019). Are Innovations a Contribution
to the Professional Development of Teachers? [In] Rethinking
Teacher Education for the 21st Century Trends, Challenges and New
Directions (eds). Marta Kowalczuk-Walędziak, Alicja Korzeniecka-
Bondar, Wioleta Danilewicz, Gracienne Lauwers, Opladen, Berlin &
Toronto: Verlag Barbara Budrich, pp. 253-268 (chapter 16). ISBN 978-
3-8474-1257-1 Jaszczyszyn, E. Lewkowicz, I. (2019). Specjaliści a
przedszkolny system inkluzyjny. Z badań w Białymstoku I powiecie
białostockim. [W:] Wybrane problemy edukacji przedszkolnej we
współczesnym świecie (red.). A. Klim-Klimaszewska, Siedlce: Instytut
Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego.
Stowarzyszenie, ss. 133-147. ISBN 978-83-64884-11-5 Elżbieta
Jaszczyszyn, Iwona Lewkowicz, Edukacja włączająca-wyzwanie
społeczne dla współczesnych placówek wychowania przedszkolnego
w Polsce. [W:] Teraźniejszość i perspektywy w edukacji przedszkolnej
i wczesnoszkolnej, (red.). A. Klim-Klimaszewska, S. Wieruszewska-
Duraj, A. Grądzka-Tys, Siedlce: Siedleckie Towarzystwo Naukowe
2018, s. 123-132. ISBN 978-83-62160-37-2 Lewkowicz, I., Edukacja
przyrodnicza w przedszkolu- innowacja pedagogiczna „Leśne Ludki”,
[w:] Inwencja w edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych, red. A. Klim-
Klimaszewska, A. Fijałkowska-Mroczek, E. Jagiełło, Siedlce 2016, s. 64-
73. Lewkowicz, I., Nature in preschool education, [w:] Falconry – Ist
Influence on Biodiversity and Cultural Heritage in Poland and Across
Europe, review D. Gwiazdowicz, M. Konarzewski, J. Tęgowski, T.
Mizera, Supraśl 2015, s.303-307. Lewkowicz, I., Jaszczyszyn, E., The
Development of the idea of the Inclusion of Children with Special
Educational Needs in View of Pre- School Education and Primary
School, [w:] Journal of Preschool and Elementary School Education,
Kraków 2015 (8), s.59-75.
Perkowska, M., Lewkowicz, I., Prawo do odpowiedniej edukacji? Unia
Europejska wobec profilaktyki uzależnień dzieci i młodzieży szkolnej,
[w:] Prawa dziecka w prawie międzynarodowym, red. E. Karska,
Warszawa 2013, s. 99-109. Perkowska, M., Lewkowicz, I., Współpraca
międzynarodowa polskich regionów w zakresie ochrony zdrowia, [w:]
„Białostockie Studia Prawnicze” 2012, Zeszyt 12, s. 145-162.
Publikacje dydaktyczne
Lewkowicz, I. Wspieranie rozwoju zmysłów przedszkolaka,
Wydawnictwo Introligatornia, Białystok 2019. Lewkowicz, I. Emocje u
dzieci w wieku przedszkolnym, Wydawnictwo Introligatornia,
Białystok 2019, Pomoc psychologiczno –pedagogiczna. Lewkowicz, I.
Emocje u dzieci w wieku przedszkolnym, Wydawnictwo
Introligatornia, Białystok 2017. Lewkowicz, I., Teatr wyobraźni, czyli
wizualizacje na zajęciach dla przedszkolaków – wizualizacje
terapeutyczne. Wydawnictwo Raabe, Warszawa 2013. Lewkowicz, I.,
Wspieranie dzieci nieśmiałych, Wydawnictwo Raabe, Poznań 2014.
Lewkowicz, I., Jak ty sobie poradzisz w szkole? Wydawnictwo Raabe,
Warszawa 2014. Lewkowicz, I., Znowu jesteś niegrzeczny.
Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci w wieku przedszkolnym,
Wydawnictwo Raabe, Warszawa 2014. Lewkowicz, I. i in., Terapia
pedagogiczna w przedszkolu z elementami integracji sensorycznej,
scenariusze zajęć dla nauczycieli, Wydawnictwo Raabe, Warszawa
2013. Lewkowicz, I. i in., Eksperymenty i zabawy przyrodnicze,
scenariusze zajęć dla nauczycieli, Wydawnictwo Raabe, Warszawa
2014.